Alapvetõ fontosságú az iskola
oktató-nevelõ munkájában. A tananyag
elsajátításában a celldömölkiek által kidolgozott tankönyveket, munkafüzeteket és
segédeszközöket használjuk.
A felsõ tagozat a 4. osztálynál kezdõdik, ahol a tantárgyat szakos nevelõ oktatja. 4.-tõl 8.
osztályig három tanár között oszlik meg a tantárgy oktatása. Ahol lehetséges és indokolt,
élünk a csoportbontás hatékony eszközével.
Rendkívüli fontosságot tulajdonítunk a helyesírásnak, melyhez megfelelõ szakanyaggal
rendelkezünk.
Jó színtere e területen a tudás bemutatásának az iskolai helyesíró-verseny, melyet
évenként megrendezünk.
Az irodalomtanításban az elméleti anyag elsajátításán kívül fontosnak tartjuk a
szép, kultúrált beszéd kialakítását, a gondolatok szabatos
megfogalmazását. Erre ad jó lehetõséget az
évenként megrendezett iskolai vers- és prózamondó, a Kazinczy szépbeszéd verseny, az
órai elõadások, ünnepi mûsorok
összeállítása és elõadása.
Magyarból rendszeres a gyenge tanulók felzárkóztatása, a tehetséggondozás, a
nyolcadikosok felkészítése a középiskolai felvételire.